Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    2
    Normalnie gram w Pokera Hold'em, myślałem że w Omaha jest identyczny układ kart, lecz chyba jednak się pomyliłem, nie raz miałem silniejsze karty (pod względem Holda) i przegrywałem Dam 3 przykłady

    1.
    W ręce: A,A,A,10(Kolory nie ważne)
    Stół J,3,10,6,K (Kolory nie ważne)
    Więc niby mam fulla, a przegrywam z osobą która ma trójkę Waletów.....

    2.
    W ręce J,J,2,7 (Kolory nie ważne)
    Stół: Jw,Ac,Kc,Jc,2w
    Czyli ja mam fulla, a przegrywam z osobą która ma Kolor

    3. Mam Kolor, koleś ma strita, też przegrywam

    W trzech przypadkach powinienem wygrać, a nie wygrałem... Miałem sporo więcej takich sytuacji

    Może ktoś mi opisać dla czego tak jest? Jaka jest różnica pomiędzy jednym, a drugim pokerem? Szczerze mówiąc ja bym stwierdził że to są jakieś błędy, ale gram na Pokerstars, więc raczej takie błędy nie są tam możliwe
    Ostatnio edytowane przez Xordex ; 14-10-2013 o 20:44

  2. #2
    Dołączył
    Apr 2007
    Posty
    3,072
    Cytat Zamieszczone przez Xordex Zobacz posta
    Normalnie gram w Pokera Hold'em
    Obie gry, o których rozmawiamy, to "Hold'em". To w co grasz normalnie to "Texas Hold'em", a to, w co próbujesz grać, to "Omaha Hold'em". Tak, wiem, że na PokerStarsie Texas opisany jest jako "Hold'em", ale to błąd.

    I warto by było przeczytać zasady gry, w którą chce się grać

    Tym się Omaha od Texasa różni, że w Omaszce używasz dokładnie dwóch kart z reki. Ni mniej, ni więcej, tylko dokładnie dwóch.

    Więc:
    Cytat Zamieszczone przez Xordex Zobacz posta
    W ręce: A,A,A,10(Kolory nie ważne)
    Stół J,3,10,6,K (Kolory nie ważne)
    Więc niby mam fulla, a przegrywam z osobą która ma trójkę Waletów.....
    Nie masz fulla. Masz parę asów.

    Cytat Zamieszczone przez Xordex Zobacz posta
    W ręce J,J,2,7 (Kolory nie ważne)
    Stół: Jw,Ac,Kc,Jc,2w
    Czyli ja mam fulla, a przegrywam z osobą która ma Kolor
    Nie masz fulla. Masz natomiast karetę, która oczywiście z kolorem wygrywa, więc albo coś pochrzaniłeś wpisując rozdanie, albo ten "kolor" to poker. A tak na marginesie - możesz mi wyjaśnić co to za kolory "c" i "w"?

  3. #3
    Cytat Zamieszczone przez Woland Zobacz posta
    A tak na marginesie - możesz mi wyjaśnić co to za kolory "c" i "w"?
    Czerwień i Wino
    (czyli kier i pik)
    jak mniemam

  4. #4
    Dołączył
    Oct 2013
    Posty
    2
    A tak na marginesie - możesz mi wyjaśnić co to za kolory "c" i "w"?
    Czerwień i Wino
    (czyli kier i pik)
    jak mniemam
    Tak, o to mi chodziło

    tak pomyliłem się. zamiast Jc miałem napisać 7c

    Czyli liczą się tylko 2 karty, z tych 4 z ręki?

    Nie masz fulla. Masz natomiast karetę, która oczywiście z kolorem wygrywa, więc albo coś pochrzaniłeś wpisując rozdanie, albo ten "kolor" to poker

  5. #5
    Dołączył
    Apr 2007
    Posty
    3,072
    Cytat Zamieszczone przez Xordex Zobacz posta
    Czyli liczą się tylko 2 karty, z tych 4 z ręki?
    Tak, zawsze dokładnie dwie (czyli zawsze dokładnie 3 ze stołu).

  6. #6
    Dołączył
    Aug 2007
    Posty
    3,097
    Tak się przyjęło, że kolory oznaczamy od ich angielskich nazw, a więc: (karo) to d (ang. diamonds), (pik) to s (spades), (trefl) to c (clubs), (kier) to h (hearts).
    Więc na przykład
    to Kh
    to Ts (dziesiątkę się skrótowo pisze jako T)
    to 2c