Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Wątek: MP + flatting

hej,

na jednym z for znalazłem taki post, mówiący o rozgrywaniu rąk z MP(post poniżej) Nie do konca wszystko rozumiem, dlatego gorąca prośba o pomoc w odpowiedzi na kilka pytań:

pochylony to tekst oryginalu:

Limpers

This is the first position where you start dealing with limpers. Assuming that the limper has a reasonable stack (65BB's+) you can isolate them with your whole open range. No need to pot it - just make it 4x with whatever you would have opened - even 22 - and go from there. Treat them almost like if they folded.
    jeśli dobrze, zrozumiałem tego posta, to autor, pokazuje, że z MP na limującego gracza z UTG, powinienem grać swój cały range z MP dając4beta?

If a limper is a short stack, just open whatever you feel comfortable playing all-in preflop vs. him.

Facing an UTG open

czy w postach na forach zagranicznych "open" oznacza podbicie? czyli jeżeli mam decyzje a przedemną były foldy i ja podbije to otworzyłem? czy mogę otworzyć limując?

By default, you can 3-bet JJ+, AK for value. If you get shoved on, you should fold the jacks na 3beta z UTG, mogę dać 3beta z JJ+, oraz AK, ale nie rozumiem tego - 'if you got shoved on' wtedy ma mam spasowac JJ.

This doesn't mean that you shouldn't have 3-bet them at this level - tons of people will call you with worse, but when you get 4-bet, you will often look at QQ+, AK. As you develop reads and realize that someone's 4-betting range from UTG is KK+ and they either 4-bet or fold, you can start flatting QQ and AK. tego juz wogole nie rozumiem, a w szczegonosci you can start flatting QQ and AK - co znaczy ten fllating?

Also, by default, you should call 22 - TT, AQ, AJs, and KQs. Those should be pretty easy to play postflop. - wiec mam 3betowac 22+?

caly tekst:
    Limpers

This is the first position where you start dealing with limpers. Assuming that the limper has a reasonable stack (65BB's+) you can isolate them with your whole open range. No need to pot it - just make it 4x with whatever you would have opened - even 22 - and go from there. Treat them almost like if they folded.

If a limper is a short stack, just open whatever you feel comfortable playing all-in preflop vs. him.

Facing an UTG open

By default, you can 3-bet JJ+, AK for value. If you get shoved on, you should fold the jacks. This doesn't mean that you shouldn't have 3-bet them at this level - tons of people will call you with worse, but when you get 4-bet, you will often look at QQ+, AK. As you develop reads and realize that someone's 4-betting range from UTG is KK+ and they either 4-bet or fold, you can start flatting QQ and AK.

Also, by default, you should call 22 - TT, AQ, AJs, and KQs. Those should be pretty easy to play postflop.

bardzo prosze o pomoc w odszyfrowaniu tego tekstu

Jeśli przed Tobą był call.
    To pierwsza pozycja, na której możesz mieć do czynienia z limperami. Zakładając, że limper ma solidny stack (co najmniej 65BB) możesz izolować go z całym swoim zakresem podbić. Zagraj 4 x bb z każdą ręką, z którą byś otwierał (podbijał) [gdyby nie było lipera] - nawet z 22. Traktuj ich niemal tak jak gdyby spasowali.
    Jeśli limper ma mały stack, podbijaj z każdą ręką, z jaką jesteś gotowy wejść przeciwko niemu all-in przed flopem.

Jeżeli UTG podbił
    Z założenia możesz 3-betować JJ+ i AK. Jeśli przeciwnik zagra all-in spasuj JJ. Nie oznacza to, że nie powinieneś był ich 3-betować - tysiące ludzi sprawdzi cię z gorszymi układami, jednak jeśli dostaniesz 4-bet będzie to często QQ+ lub AK. W miarę jak nauczysz się czytać ręce i dojdziesz do wniosku że czyjś zakres 4-beta z UTG to KK+ i że albo grają 4-bet albo pas, możesz zacząć tylko sprawdzać z QQ i AK.
    Także z założenia powinieneś sprawdzać z 22-TT, AQ, AJs i KQs. Powinny być one dość łatwe do grania po flopie.

[takie na szybko tłumaczenie]

dziękuję bardzo za pomoc!

mam jeszcze pytanie, co do: you can start flatting QQ and AK

co oznacza flatting?

to samo co Flat Call lub inaczej smooth call to sprawdzenie zakładu przeciwnika z kartą na tyle silną, że można by z nią podbijać.