Rajdowiec w magazynie
Samochodowe popisy Arabów
Europa vs Afryka
Nissan Pathfinder - przyjemność niekoniecznie z jazdy
Rajdowiec w magazynie
Samochodowe popisy Arabów
Europa vs Afryka
Nissan Pathfinder - przyjemność niekoniecznie z jazdy
CORVETTE C3 1979r, BEZ CENY MINIMALNEJ!!! STINGRAY (455027651) - motoAllegro mały i zwinny samochodzik
bardzo piękna - pod warunkiem, że światła ma schowane , co biorąc pod uwagę nasze przepisy dyskwalifikuje ją do jazdy z tymi brzydkimi nonstop odpalonymi światłami
aha, nasz były poseł Dziewulski ma taką C3 ale w jakiejś super wersji limited. z resztą Dziewulski to wielki maniak motoryzacji. posiada również cudo o nazwie Ariel Atom oraz Ultime GTR. to megasportowe fury. Ultima nadaje sie raczej tylko do jazdy po torze, natomiast Arielem można wprowadzać w kompleksy właścicieli porschaków już na zwykłej drodze.
niżej fotka jego Ultimy przygotowanej do wyścigu Rage Race (w którym ostatecznie nie pojechał Ultimą)
i kilka słów o Ultimie:
W 2005 roku pojazd pobił kilka światowych rekordów w klasie samochodów seryjnych, pokonując Ferrari Enzo czy McLarena F1. Wystarczy przytoczyć kilka danych. Od zera do setki 2,6 sekundy, 160 pojawia się na blacie po 5,3 sekundach a 240 po 11,8. Obecnie tylko Bugatti Veyron i Capro T1 mogłyby z nim rywalizować. Natomiast rozpędzenie się do 160 km/h i wyhamowanie do zera zajmuje tylko 9,4 sekundy. Dla porównania McLaren F1 LM robi to 11,5 sekundy. uto zbudowano w oparciu o lekką ramę a nadwozie wykonano z tworzyw sztucznych. Trudno się dziwić, że waży zaledwie 950 kg. Daje to fenomenalny stosunek mocy do masy: 760 koni na tonę. Dla porównania Bugatti Veyron legitymuje się stosunkiem 530 KM/t. aha, ultima ma 720 koni
i jeszcze foto Ariela
i garść informacji o Arielu znalezionych w necie:
W przeliczeniu jednostki mocy/masę wychodzi równiutko 600 KM na tonę, ale podczas okrążenia pobije wiele superbolidów (a wszystko to w cenie o wiele, wiele mniejszej).
Podstawowa wersja wyposażana jest w silnik z Rovera o pojemności 1,8 l o mocy 160 KM i już z nim Atom przyspiesza do setki w 4,4 sekundy i osiąga 218 km/h. Najpopularniejsza wersja napędzana jest silnikiem z Hondy Civic Type-R, a prawdziwym smaczkiem jest modyfikacja tegoż polegająca na dodaniu kompresora, który dostarcza 300 KM mocy. 6-biegowa skrzynia biegów z niezwykle krótkimi przełożeniami nie dość, że umożliwiła pobicie nie tylko wielu tuzów, ale również motocykla (!) Hondy 600CBR.
Oto lista uzyskanych czasów zmierzonych na torze Top Gear:
1. Ferrari Enzo – 1.19,0
2. Ariel Atom – 1.19,5
3. Porsche Carrera GT – 1.19,8
4. Mercedes SLR McLaren – 1.20,9
5. Ford GT – 1.21,9
6. Ferrari 360 CS – 1.22,3
7. Porsche 911 GT3 RS – 1.22,3
8. Lamborghini Murciélago – 1.23,7
9. Pagani Zonda – 1.23,8
10. Koenigsegg – 1.23,9
Najmocniejsza wersja 300 przyspiesza od 0-100 km/h w 2,9 sekundy i osiąga prędkość 243 km/h. Kosztuje przy tym 17 razy mniej niż Ferrari Enzo (ale i tak sporo ).
Atoma skonstruował Simon Saunders i produkuje ich ok. 100 egzemplarzy rocznie (przy pomocy 9-osobowej załogi).
Dane techniczne:
Ariel Atom 2 220
silnik 4-cylindrowy, rzędowy, 1998 cm3
moc 220 KM/8800 obr./min
moment obrotowy 196 Nm/6100 obr./min
0-100 km/h 3,5 s
V max. 230 km/h
średnie zużycie paliwa 13 l/100 km
masa własna 456 kg
Ostatnio edytowane przez alutekfiutek ; 09-10-2008 o 00:38
vs Polska
YouTube - Drift Koniem
YouTube - Kamil Butruk / Maciej Wilk 17 Rajd Rzeszowski prolog dzwon
wpadnie do rzeki czy nie wpadnie?
i jeszcze atak na stodołę http://pl.youtube.com/watch?v=v9TU0_...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=v9TU0_...eature=related
Ostatnio edytowane przez alutekfiutek ; 13-10-2008 o 01:21
stodola ekstra, ale ten link obok mnie rozwalił
YouTube - Co to kurwa jest?
to stary dobry filmik niżej masz jeszcze jeden w podobnym stylu
YouTube - Rajdówka vs. Traktor
ale bezmyślnych donków znajdziemy również wśród kibiców a nawet wśród samych rajdowców którzy po dzwonie nie ustawią się z tzw "okejką" na tyle wcześnie by ostrzec innych rajdowców przed niebezpieczeństwem. a co do kibiców, to totalny brak wyobraźni jest dla mnie wprost szokujący. 90% przypadków śmierci kibica na rajdzie to ewidentna wina kibica. ustawianie się na zewnętrznej przy wejściu i wewnetrznej na wyjściu z zakrętu to dowód na mega głupote. nie wspominając już o wyłażeniu na jezdnie wprost pod jadącą rajdówke
oto kilka przykładów:
http://pl.youtube.com/watch?v=S925fA...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=Sr03-j...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=wZamD1...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=X2aoGO...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=P1Fz2C...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=bP3pAP...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=OFLM3O...eature=related
i jesio mały farcik
http://pl.youtube.com/watch?v=kjjYJM...eature=related
http://pl.youtube.com/watch?v=kmJCSt...eature=related
druga minuta filmiku - fart jak chuj - http://pl.youtube.com/watch?v=j9cfll...eature=related
i coś w stylu ataku na stodołe http://pl.youtube.com/watch?v=_Vkuq-...eature=related
Ostatnio edytowane przez alutekfiutek ; 13-10-2008 o 18:24
pamiętacie to cudo? na chyba trzeciej stronie tego wątku pisałem, że to auto załatwi wszystkie porszaki i ferarki poniżej wklejam mały artykuł o nissanie gtr
Ile trzeba miec tupetu, zeby pouczac Porsche jak robic samochody sportowe? Na pewno sporo.
I jak sie okazuje nie brakuje go Nissanowi.
O co poszlo? O sekundy, a wlasciwie prawie pól minuty. W kwietniu tego roku Nissan zabral swój najnowszy i najszybszy samochód, czyli model GT-R na legendarna pólnocna petle toru Nurburgring, w miejsce gdzie od lat swoje pojazdy testuje m.in. Porsche.
Zabral i zagral wszystkim na nosie ustanawiajac nowy rekord. Za kierownica GT-R-a usiadl kierowca wyscigowy i fabryczny tester Nissana, Toshio Suzuki, który ponad 20-kilometrowa trase, na której znajduja sie 73 zakrety, pokonal w 7 minut i 29 sekund. To byl policzek dla Porsche, którego 911 turbo moglo pochwalic sie czasem 7:38, a GT2 - 7:34.
Zatopieni w polskiej rzeczywistosci watpimy, by informacja ta trafila na podatny grunt, ale z dziennikarskiej rzetelnosci musimy ja podac.
Niemcy kupili wiec egzemplarz GT-R-a i sami zabrali go na Nordschleife. Testowy kierowca Porsche, Walter Rohlr, który na Nurburgringu "zjadl zeby" osiagnal wynik 7:54, a wiec o klase gorszy niz podany przez Japonczyków czy tez osiagany za kierownica porsche.
Natychmiast pojawily sie spekulacje, podsycane w Stuttgarcie, ze Japonczycy albo wystawili specjalna wersje GT-R-a, albo zastosowali wyczynowe opony. Dodajmy, ze Niemcy przetestowali kupiony samochód na oponach Michelin Sport Cup.
Po kilku dniach nadeszla oficjalna odpowiedz Nissana. O ile dotychczas Japonczycy tylko draznili Niemców, to teraz rzucili im juz otwarte wyzwanie!
W oswiadczeniu czytamy, ze GT-R, którym osiagnieto rekordowy czas byl w standardowej specyfikacji, w której dostepny jest na rynku japonskim, jesli nie liczyc... zwiekszonej o 50 kg masy (kamera wideo, sprzet pomiarowy i telemetryczny).
Nissan odniósl sie równiez do opon. GT-R jest sprzedawany na jednym z dwóch rodzajów ogumienia. Klient moze wybierac miedzy Bridgestone potenza RE070R i Dunlop SP Sport 600 DSST CTT. Rekordowy wynik osiagnieto na dunlopach, a wiec na oponach, na których auto moze opuscic salon. Tym samym nieprawdziwe sa zarzuty o stosowanie opon wyczynowych.
Japonczycy nie odmówili sobie równiez zlosliwosci, sugerujac, ze Niemcy... nie potrafia jezdzic. Otóz, oswiadczenie glosi, ze Nissan jest swiadom, ze wiele firm samochodowych kupilo GT-R-a, by go testowac. I Nissan wszystkim obecnym i przyszlym wlascicielom tego modelu proponuje kurs jazdy, który pozwoli wykorzystac wszystkie mozliwosci auta! Japonczycy z przyjemnoscia wszystkim producentom samochodów pomoga równiez zrozumiec jak dziala GT-R...
W skrócie: Walter, odlóz te zabawke, bo jeszcze zrobisz sobie krzywde!
ps. a tak w ogóle to interesują kogoś te moje wypociny?
Ostatnio edytowane przez alutekfiutek ; 14-10-2008 o 02:48